پروژه های در دست اجرا:
خدمات VOIP
 

شرکت ارتباطات طیف گستر در راستای ایجاد و توسعه ارتباطات خصوصا در فضای سایبری و شبکه اینترنتی اقدام به ارائه راهکار  Gatewayدر سرویس VOIP نموده است.این شرکت بر این عقیده است که این سرویس به دلیل کاهش هزینه ها و افزایش قابلیت های ارتباطی میتواند مورد استفاده شرکت ها و سازمان های متوسط و بزرگ دارای چند شعبه و یا مجموعه های تجاری و یا اداری شامل چند ارگان قرار گیرد.

 

VOIP چیست؟

VOIP (Voice over Internet Protocol) صدا روی بستر اینترنت یا تلفن اینترنتی، معرف فناوری است که در آن صدای افراد توسط یک بستر اینترنتی جابجا می شود. این سرویس همانگونه که از نامش مشخص است از ارتباط شبکه ای اعم از اینترنت ADSL یا Wireless یا اینترانت استفاده می نماید .

 

چشم انداز VOIP: 

روند تحولات حوزه ارتباطات و گسترش شبکه اینترنت به گونه ایست که به نظر می رسد شبکه های تلفن عادی در آینده نزدیک جای خود را به تلفن های اینترنتی بدهند در آخرین بررسی ها بهبود نسبی کیفیت در تلفن VOIP بیست و چهار درصد بوده، در حالی که این میزان برای تلفن عادی تنها 9.3 درصد گزارش شده است.طبق همین گزارش میزان موفقیت در برقراری تماس تلفن معمولی 85 درصد بوده. در حالی که همین میزان برای VOIP نزدیک به صد در صد بوده است.

 

چرا VOIP؟

مزایای مختلفی برای استفاده از سیستم VOIP  وجود دارد که شرکت ها و سازمان ها را با توجه به ابعاد و ویژگی های خود جذب استفاده از این سرویس میکند . در زیر به مهمترین این مزایا اشاره میکنیم:

 

-  مقرون به صرفه بودن:
این مزیت خصوصا برای شرکت های بزرگ دارای چند شعبه دارای اهمیت می باشد .این سرویس بدون هیچ هزینه ای ارتباط دو نقطه که به دستگاه VOIP مجهزند را برقرار می کند. از طرفی هزینه تماس بین دو شهر متفاوت که به VOIP مجهزند را با میانجی یک دستگاه VOIPکاهش می دهد . به غیر از این با استفاده از این سرویس احتیاجی به هزینه مجزا برای کابل کشی نخواهد بود.

 

-   استفاده راحت و آسان: 
بعد از تنظیمات اولیه استفاده از سیستم VOIP احتیاج به هیچ آموزش و یا توانایی ویژه ای ندارد . کاربر با یک دستگاه تلفن , همانند سیستم های تلفن معمولی از این سرویس استفاده می نماید .شاید حتی

بتوان گفت کار با سرویس VOIP به دلیل برخی توانایی ها از کار با تلفن معمولی آسان تر است.

 

-   توسعه کمی کیفی ارتباط:
توانایی ایجاد کنفرانس های صوتی و تصویری، توانایی ایجاد امکان دریافت پیام صوتی، توانایی ضبط مکالمات، اپراتور هوشمند، ایجاد منوی تماس برای تماس گیرنده، توانایی ایجاد تلفن های بی سیم و امکانات بسیار دیگری که سرویس VOIP برای کاربر فراهم می کند مفهوم ارتباطات سنتی را متحول کرده و سرویس VOIP را به یک سرویس پیشتاز در این زمینه تبدیل کرده است

 

شرکت طیف گستر آمادگی دارد تا در صورت نیاز به کارخانجات و موسسات برای استفاده از راهکار های IP-PBX  و  gateway   مشاوره دهد..





 
 
 

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ارتباطات طیف گستر است.
اجرا و پشتیبانیNikaIT